fredag 26 oktober 2012

Triple Threat Från Ljudkassett


Eftersom kassettbolagsbossen Gunnarson är snäll, så får allt jag pekar på ur Ljudkassetts växande katalog så tänkte jag åtminstone visa upp lite folkvett och skriva några rader om de tre favoriter som utkristalliserat sig bland deras släpp. Vi börjar med de hemliga dödsthrasharna  Vampire, som i mitt tycke är tusen gånger bättre än de flesta hippa retrodödsband som trött tuggar samma gamla Nihilist-riff fast baklänges. En sjuaTo The Death kommer under december, men enbart med en ny låt utav fyra vilket är lite trist, även om deras brottarhit At Midnight I´ll Possess Your Corpse tåls att lyssnas på både en och två gånger. Givetvis är den här lika slutsåld som din mamma efter sin senaste trafficking-turné.
Skraeckoedlan levererar som vanligt väldigt haschvänligt tungt stonergung med sina allra första demolåtar Flykten Från Tellus och Världarnas Fall. Jag gillar dem så mycket att jag lånade ut min blekfeta lekamen åt dem som posterboy, men deras hormonstyrda fans har jag jag inte mycket till övers för dock, vilket kommer behandlas i ett senare inlägg. Som kanske inte ska tas på så blodigt allvar, men det säger ändå en del om hur världen och folk i allmänhet fungerar. Vill ni ha ett ex av härligheten så får ni agera fort eftersom enbart ett fåtal ex finns kvar tydligen.
Så har vi Goat då. Jag älskar Goat, det gör jag, supermegahajp eller inte. Och om den här blivande dyrgripen redan slängs ut på discogs för sepepris så vågar jag inte ens tänka på hur mycket den kommer betinga efter deras Roadburn-spelning. Eller jo, det gör jag fan visst det då jag i skrivande stund sitter och tittar på ex nummer sextiotvå. Hell ekomomisk seger om det skulle knipa i kassan.

//Paulus 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar