fredag 26 oktober 2012

Istället För Fredagsmys, Fredagsförakt Med Herr Wehrwulfz


Som nykomling på SS tänkte jag att det vore på sin plats att jag, i SS-Obersturmbloggführerns sakrosataniska anda, textuellt vomerade ur mig en del av det hat som legat och puttrat och tärt på mitt inre under en lång tid.

Först ut på listan: internets systematiska avvecklande av all form av mystik och mytbildning tillhörande Black Metal-scenen. Nu är jag inte någon bakåtsträvande neofob med mantrat “det var bättre förr” ständigt upprepandes i skallen. Det var inte bättre förr. Men är det något här i världen som hade mått gott av att inte förekomma på internet i för stor utsträckning så är det Black Metal. Och då syftar jag i synnerhet på bandmedlemmars vistelse på internet-communities/forum där de glatt och öppet delar med sig av sina privatliv till kreti och pleti. Visst, jag är medveten om att de är människor som alla vi andra. Således också förbannade med mundana aspekter av sina liv, och inte renodlade goetiska demonmarkiser hitsända av Horn-Per fan han själv som liksminkade avgrundsandar som ägnar all vaken tid åt svartkonst och strypmord. Men Black Metal för mig, och säkerligen många andra, gör sig bättre med en viss mystisk skimmer kring sig där man kanske hade klarat sig rätt bra utan vetskapen att musikerna tycker om att äta tacos framför Så Ska Det Låta och fredagsmysa. Bara en tanke.

Nästa plats på listan ges till tjejen som sjunger med i Watains Waters Of Ain i Opus Diaboli. Åhh vad hon äcklar mig. Alltså tjejen som visas i bild och sjunger med i textraden “Do not mistake me for a star”. Ni som sett det fattar nog vad jag menar. Tolka det här inte fel nu. Jag gillar Watain skarpt och DVD-boxen är helt oklanderlig utöver denna lilla detalj. Men när kameramannen (som helt uppenbarligen tagit massiva mängder dödsknark medans han opererar kameran. Det är den enda rimliga förklaringen till varför han valde att filma just detta) zoomar in på den där bruden efter cirkus en timme av djävulshelgande svartmetall, som tog en långt bort från denna vibration av existens emot dimmhöljda transsylvaniska landskap, så var det som att hela min värld krackelerade och upplöstes när den där jävla fjällan kom in i bild. Hon sjöng med på samma sätt som en missförstådd 13-årig tjej sjunger med på Broder Daniel-spelningar.  På en nanosekund gick det från att kännas som att bevittna en sonisk dödsritual med syftet att åkalla Morgonstjärnan för att utrota allt kosmiskt liv, till att kännas som att man såg en musikvideo av Whitesnake. Kvar satt jag, skändad, som ett tomt skal och undrade vad fan jag nyss hade varit med om. Nu kanske ni tänker att “detta kan inte vara så farligt detta här”. Se och avgör själva. Helt på egen risk, då blogger strular får ni klicka här för att se denna styggelse i rörlig bild. 



Fy fan.

En annan sak jag har en beef med är den trend som råder bland Satanister/Black Metal-folk på internet där de helt skamlöst, som om det vore ok, vältrar sig i det fullkomligt kufiska med att posta söta bilder på katter insprängda bland 1700-tals illustrationer av djävulen och träsnitt föreställande tortyr av häxor och dylikt. Jag misstänker att denna trend startade på Tumblr, och den verkar onekligen ha starkast fotfäste där. Alla som tar del av detta bör betraktas med den starkaste misstänksamhet gentemot deras intentioner då det är helt ologiskt att å ena sidan predika om ideologier inspirerade av Might Is Right och uttrycka ett starkt hat mot allt kosmiskt liv, och samtidigt visa bilder där de kelar med kattungar och blir fullständigt förnärmade när man uttrycker sig negativt om deras äckliga katter medans de skrattar glatt åt massmord och rasbiologiska hobbyexperiment utförda på ZOG-sympatisörer.

Om inte det här får er att vilja utlösa en våldvåg av bibliska proportioner över världen vet jag inte vad.


Hata mer, känga ner.

//J. Wehrwulf 

Situation Soundtrack: Watain - Waters of Ain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar