fredag 15 augusti 2014

Pålle och Peerless-Micke Måste Tala Om... Modorra - Solar Anus (12", Plague Island Records)




Micke: Låter som Autopsy lite. Nedpitchad sång. Necrony goes käng?
Pålle: Ja, detta känns rätt farbror. Känns ungefär lika fräscht som Hymen # 4 gjorde när den komDet känns väldigt Hymen! Mycket bilder på farbröder! Jag ser att RAGNAR har tecknat! Den stora skillnaden mellan Hymen och Modorra är väl att farbröderna i Hymens värld var som allra värsta arga eller sura, medans de i Modorra-universumet verkar vilja sodomera dig till döds. Jävligt tjusig booklet må jag säga. Bara den rättfärdigar ett köp anser jag. Plattan är fan lika snygg som den är bra. Det gillar vi.
Micke: Nu blir det Pig Sty! Grindrens utan krångel. Repulsion-vibbar! Pålle : Omslaget och pappret luktar bra! Jag tycker nästan detta transcenderar Repulsion. Vad tycker du? Micke: Det är lätt old-school men jag vet inte.. Repulsion är ju Repulsion. Nicke Andersson hade nog inte roterat i sin grav i alla fall! Pålle: Måste man inte vara död för det? Lite monotont…? Äsch – jag gillar ju ändå bara Mount Eerie och Deathspell Omega... Men jag dyrkar den här plattan! Lyssna! Det är ingen kompromiss!

Paulus + Sikas = sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar