söndag 16 mars 2014

Årssummering 2013 Med Kjell Tina (Mångsysslande scenkrigarhjälte)



2013 - ett år jag inte minns ett skit ut av.
Men om jag krafsar i röven tillräckligt länge så ska vi nog kunna övertala min privata Arne Weise till att öppna minernas arkiv och låta mig halka omkring på memory lane.
Det här året har inte bara varit ett år då jag har lyssnat autistiskt mycket på Bo Hansson, Toto och Joni Mitchell, samt trallvänliga bitar av ABBA, Entombed och Phil Collins, det har även varit ett år jag fullkomligt skitit i att fylla på min obefintliga skivsamling med årssläpp. Som alla andra år.
Det har säkert släppts en hel del bra och jag har säkert tänkt jag ska ge mig in i att bry mig om det... eller nä.
Men annars har jag sprungit landet runt på olika spelningar; några bra, några jävligt bra och en hög med påsar av skit.
Med hjälp av medel som Failbook, Instagräm och Lägg Ner Saxen så har jag kunnat lokalisera mina dagliga lajv och sagt ”Jaajustjaa!” högt till mig själv när jag har forskat i det förflutna.
Nu börjar vi:
Efter många år och män fick jag mig en kollyssning på Styggelse som jag länge velat skåda och i slutet av samma januarimånad tog jag mig iväg för att klappa i takt till bla Avfart 33 och Vrak på en stödfest för Punk Illegal. I februari hade jag äran att anordna ett pyjamasparty ihop med gosskören Swordwielder efter deras northlanderturné med avslutning på 44:an. Serpment Omega lyckades jag trummades in samma månad. Skraeckoedlan gjorde bra ifrån sig på KGB. I April skulle jag glutta på Agrimonia första gången av 4 (5?) den här sifferkombinationen till år, de kan stolta titulera sig som ”band jag har sett flest ggr under 2013”. Grattis! Andra band jag slätat av förra året som är värda att nämnas här är Slayer, Master, Ursut, Misantropic, Burning Kitchen, Whitesnake, M:pire of Evil och troligtvis massa europeisk crust med svåruttalade bandnamn samt band jag glömt pga fylla å fight.
Jo, strax innan året klappade ihop sig själv så såg jag även Kongh, som i sin tur levererade jävelbra (fram tills att det öppnade buren och släppte lös apan, tillika sångaren i Meshugga - mindre imponerande). Plus att jag stämmer in i hipsterkören och hyllar Terra Tenebrosa, ruskigt bra lajvlive.
Sista bandet ut för min närhet var Stockholms nya husband Idiot Ikon som mjukstartade 2014s överdosering av sig själva.
 Förutom allt ovan och att jag slöjdat min rygg ännu mer kutig, blivit upphånglad mitt i långa utlägg om maträtten Lapskojs och ägnat mig åt textförfattande så var ändå 2013 året då jag äntligen fick arslet ur baljan och tog beslutet om att flytta ifrån Stockholm – vilket kan listas som kanske det bästa beslutet jag någonsin tagit de senaste 10 åren.
Så med det vill jag bara avsluta med ett: soo looong suckeeers, och ge er en låtlista på 10 låtar som jag vill ta med mig in till 2014, du mä.
Bubblare:
Allt du kan hitta med Violence After Vacation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar