torsdag 21 augusti 2014

Dödens Lammunge Måste Tala Om... GRGA - Overblown 7" (Electric Assault Records)


Gustaf Gurra Grga Lindström. Mannen med guldpungen som bara sprutar ur sig sin gyllene musiksäd. Det känns lite som att allt Gurra tar sig an blir hur bra som helst. Nya given är ett samarbete med gamla apokalypsryttare från Iron Lamb i form av Thomas Daun på slagverk och Johan Wallin som lirar gura. Mörk avgrunds-sleeze med desperation och nerv. Det är något otrevligt som lurar runt hörnet. Men ändå kan jag inte låta bli att lockas med och vilja se vad som väntar. Rock ska vara farligt. Kanske låter det som en klyscha men jag skiter i vad fan du tycker. Rockmusik idag saknar allt för ofta det farliga. Inte GRGA, dock. Jag vill supa ner mig, krossa glas, se blod, röka cigg och annat och hytta med näven åt allt och alla. Man hör att Grga gillar Guns N' Roses. Men även en hel del Roky Erickson och sena Turbonegro kan skönjas. Det är snyggt och skitigt på samma gång. Jag är jävligt spänd på att få höra mer!

//Dödens Lammunge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar