torsdag 21 augusti 2014

Dödens Lammunge Måste Tala Om... Evil Spells Vol I (Eletric Assault Records)


Jaha, här har vi en samlingsskiva från skivbolaget Electric Assault Records, NY. Först ut har vi stjärtgossarna i Beastiality, Sthlm/Sverige, med deras powerballad Apocalyptic Storm. Bra ös. Låter gammalt och rått. För tankarna till Sarcófago, tidiga Bathory och Damnation. Sämre band finns det ju att bli jämförd med. Jag gillar detta. Som fan! Näste band till rakning är Swamp från Grekland. Dödsthrash med en sångare som inte sparar på tzatzikin. Det fläskas på bra och låten börjar helt okej. Men lite tråkigt blir det. På något sätt låter det finskt fast inte alls på ett bra sätt. Jag blir uttråkad efter en minut och då är det tyvärr över tre minuter kvar. Band nummer tre heter Throaat vilket fick mig att fnissa kort. Dom kommer från Brooklyn/NY vilket gjorde mig lite rädd först eftersom det nästan bara är hipsters och skitband därifrån. Det här är dock ganska bra. Unken, skitig gammal Black/Thrash. Ser fram emot att höra mer från dessa Jänkare. Spite är nummer fyra att fösas in i duschen. Vi får se om det blir vatten ur kranen den här gången också. Ah, ja, detta gillar jag! Så här ska det låta. Ännu ett jävligt bra band från Brooklyn, alltså. Det var som fan. Old school Black Metal med den rätta mixen av onda gitarrslingor, stinkande trummor och elak hetsig sång. Det finns inga lättillgängliga foton på bandet men jag hoppas dom är riktigt jävla fula och äckliga. I så fall blir det full poäng. Det blev bara rent, varmt vatten i duschen och inte cyanid den här gången med andra ord. Occult Burial från Ottawa/Kanada, kör också dom på retro-metal. Jag orkar inte säga så mycket om dom. Ser ut att vara elva år. Repa på ett tag till så kanske det blir bra, inte fan vet jag. Kanada är ganska bögigt. Sist ut kommer belgarna i Possession. Detta utmärkta bands senaste EP Anneliese är en uppvisning i atmosfärisk annorlunda svartnad dödsgegga. Jag gillar att det hasar sig fram i ett förruttnande tempo likt en gammal döende tant som försöker kravla sig fram till telefonen för att ringa efter hjälp. Det är faktiskt något post-punkigt över hela låtarrangemanget vilket jag absolut inte har något emot. Mycket bra! Belgien kan annat än bara choklad och pedofili.

//Dödens Lammunge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar