tisdag 19 augusti 2014

Dödens Lammunge Måste Tala Om... Unangel - Drunk On Hate (EP)


Melodiös Dödsthrash från Uppsala. Jag litar fan inte på metalband där alla har kort hår. UNANGEL säger sig leverera en "hybrid av brutalitet och melodiskt finlir". Jag säger vad fan är UNANGEL för ett jävla runknamn? Drunk On Hate är Uppsalakvintettens andra giv. EP:n innehåller sex låtar med egenproducerad tuff metal enligt konstens alla regler. I alla fall om man gillar dåligt, tråkig och intetsägande metal. Jag känner bara att jag hört det en miljard gånger förut och exakt ingenting känns nytt eller särskilt intressant. Det är datorcleant producerade tugga-tugga-riff som staplas på varandra och en massa jävla skalor och slingor och skit. En trummis som lika gärna kunde ha varit en trummaskin, så oinspirerande är trumliret. På det ligger en growl-röst stöpt i samma jävla gjutform som alla andra pisstrista jävla hockey-killar-lirar-tuff-dödsmetal-band använder sig av. Jag kommer på mig själv med att plötsligt sitta och läsa innehållsförteckningen på min ostbågspåse istället för att försöka engagera mig i skvalet av "jättehäftiga" dödsthrash-låtar. Låtarna snittar runt 7 minuter. Det gör lidandet än värre. Det enda positiva jag kan säga med EP:n är att den tar slut. Hade jag tvingats lyssna på mer av det här hade jag börjat fantisera om att hugga mig själv i öronen med salpetersyradoppade skruvmejslar.

 //Dödens Lammunge 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar