onsdag 1 januari 2014

Årssummering med Paulo Staver (Primitive Art Records)


Här är min lista för 2013, den ska inte ses som en årsbästa-lista utan de skivor som jag har lyssnat mest på i år. Jag höll på att glömma bort Enforcer för att den kom så tidigt på året, men den spelade jag väldigt mycket när den kom. Watain och Imperial State Electric senaste skivor har jag inte hört än, men hade jag gjort det så är det inte alls omöjligt att de hade varit med på listan. Årets coolaste skiva tror jag nog ändå är Knights of Darkness med Finska Ranger, den låter verkligen som jag tycker att thrash/speed metal var tänkt att göra från början, att hela skivan sprudlar av energi och ungdomlig entusiasm gör ju inte saken sämre. Stay clean, / P



Album Ranger - Knights of Darkness MLP Carcass - Surgical Steel LP Swordwielder - Grim Visions of Battle LP Enforcer - Death By Fire LP Alonzo - Fas 3 LP Necrocurse - Grip of the Dead LP Hårda Tider - Scandinavian Hardcore Insanity LP In Solitude - Sister LP INVSN - S/T LP Voivod - Target Earth LP Black Trip - Goin' Under LP


Singlar 
In Solitude - Lavender / Jesus i Betong 7" Atlantic Tide - Aeons of Hell / Way of Living 7" Iron Lamb / Motorbreath - Split 12" Trap - Assassinations EP 7" Suicide Syndicate - Watch It Fall EP 7" Master's Hammer / Blackosh - Split 7" Institution - Världens Ändstation 7" Antichrist - Burned Beyond Recognition / Kill With Napalm 7" el Camino - Småland 12" Obnoxious Youth - Suck On the Cross EP 7"



Återsläpp
Stillborn - Necrospirituals LP Ram - Sudden Impact MLP Pagan Rites - Bloodlust and Devastation MLP





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar