Här är min lista för 2013, den ska inte ses som en årsbästa-lista utan de skivor som jag har lyssnat mest på i år. Jag höll på att glömma bort Enforcer för att den kom så tidigt på året, men den spelade jag väldigt mycket när den kom. Watain och Imperial State Electric senaste skivor har jag inte hört än, men hade jag gjort det så är det inte alls omöjligt att de hade varit med på listan. Årets coolaste skiva tror jag nog ändå är Knights of Darkness med Finska Ranger, den låter verkligen som jag tycker att thrash/speed metal var tänkt att göra från början, att hela skivan sprudlar av energi och ungdomlig entusiasm gör ju inte saken sämre. Stay clean, / P
Album
Ranger - Knights of Darkness MLP
Carcass - Surgical Steel LP
Swordwielder - Grim Visions of Battle LP
Enforcer - Death By Fire LP
Alonzo - Fas 3 LP
Necrocurse - Grip of the Dead LP
Hårda Tider - Scandinavian Hardcore Insanity LP
In Solitude - Sister LP
INVSN - S/T LP
Voivod - Target Earth LP
Black Trip - Goin' Under LP
Singlar
In Solitude - Lavender / Jesus i Betong 7"
Atlantic Tide - Aeons of Hell / Way of Living 7"
Iron Lamb / Motorbreath - Split 12"
Trap - Assassinations EP 7"
Suicide Syndicate - Watch It Fall EP 7"
Master's Hammer / Blackosh - Split 7"
Institution - Världens Ändstation 7"
Antichrist - Burned Beyond Recognition / Kill With Napalm 7"
el Camino - Småland 12"
Obnoxious Youth - Suck On the Cross EP 7"
Återsläpp
Stillborn - Necrospirituals LP
Ram - Sudden Impact MLP
Pagan Rites - Bloodlust and Devastation MLP
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar