onsdag 24 april 2013

Vi Måste Tala Om... Parasit - Välj Din Egen Bödel (LP, D-Takt & Råpunk Records)




Pålle: Jaha, är Pjär med alltså? Det har jag aldrig fattat innan.
Jon: Faaan vad jag hatar att behöva lista ut vad lista ut vad som är A och B-sidan alltså!
Pålle: Är inte alltid den med bolagsloggan på B-sidan på?
Jon: Det står "no krångel" på ena sidan men det var ju totala motsatsen... Sex pers i ett band = krångel. Bäddat För Krångel.
Jaha, nu kom krigssamplingarna igång. Disclose-tischa? Check. Discharge-tischa? Check.
Pålle: Är det Pjär som sjunger?
Jon: Hahaha, ja DET DÄR VAR PJÄR!
Ana: Är det två som sjunger?
Pålle: Ja.
Ana: Buuuu...
Pålle: Gillar du inte växelsång?
Ana: Nej.
Jon: Det var ju inte dåligt, men det är ju inte Nightmare In Daylight.
Ana: Hur många låtar var det?
Jon: Sjutusen. Ja, BRA SOLO! Och så den obligatoriska fyrklackarn på det. Nähää! Det blev en d-taktare på det istället. Tror det är fyra Reinfeldts på omslaget. Jonken spelar vad? Man vet ju aldrig med honom.
Pålle: Jag är inte helt överty... Ouff, DETTA gillar jag!
Jon: Så ska det va!
Wedneysday: Mjaaaau!!!
Pålle: Är de poppis bland kidsen?
Jon: Jag TROR det. Öppnar B-sidan med en viktig låt.
Pålle: Vad sa du?
Jon: Du hörde. Tror det går lite för snabbt för mig det här, men det kan vara spelarn.
Pålle: Ja, men du dyrkar ju slö d-takt...
Jon: Jag gillar skiten, ja.
Pålle: Det känns som om de glänser till som fan ibland men... Jag måste lyssna fler gånger sen.
Jon: Jag vill veta hur många känglåtar Gunnarsson har skrivit EXAKT, jag messar Jonken och frågar diwekt. Han kommer tro att jag är skitfull på krogen och har något jääävligt viktigt att fråga om, haha. Ouff, bra solo igen! Nu är de nääära!
Pålle: Inte övertygad, men jag tror den växer efter 5-6 vänd... SÅ ska det låta!
Jon: Bra spätta i solona ja! Tre av fem kängnävar i luften får den, men tack Gunnarsson för friexet!

// Jonny, Paulus, Ana & Wedneysday

P.S. Jonkens svar på Jonnys mess angånde hur många känglåtar Gunnarsson har gjort genom tiderna D.S. :
"Ingen aning, i alla band han har figurerat i?  En hel del iaf, jag har väl oxå gjort många låtar men Gunnar har gjort mest... Han är en riff-maskin!"


Parasit
D-Takt & Råpunk Records


Wedneysday vevar kängtassen i luften

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar