lördag 27 oktober 2012

Kattornas Karavan - John Peels Radiohistoria.


Kommer ihåg farsans alla dom där platterna med askoola band fast med snarlika och uniformt grå omslag. The Damned, The specials, The slits med flera. Dom plattorna blev så småningom mina favoriter. Peel var en kulturgigant som influerat fler band än hur många som helst. Skulle du missat honom är det nu hötid att fixa till det. Även om Kats Karavan var tänkt som en genomgång av en enastående musikradiokarriär faller 3 CD samlingen på geniet ifrågas kopiösa produktion. Det är därför heller inte konstigt att jag saknade några, som jag tänkte givna spår medans jag glatt låter mycket av den senare Brittiska musiken gå mig rätt över huvudet.

//Kasper

Situation Soundtrack: Happy Mondays Peel Session

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar