söndag 8 september 2013


Vi fortsätter vår hyllning till Sika Äpära med Masken och hans Sub Alert. För att behålla någon form av autentisk känsla i intervjuerna så är de kompletta med diverse stavfel och särstavningar, precis som det var förr. Enjoy.

Kan man få höra eran jävla skithistoria?
- Börja väl när vi träffa Pålle i Dojjans källare i Tibro när han satt å vifta med flyers för nåt zine som förmodligen aldrig kom. Tänkte att kan den fan så kan vi, och här är vi nu 20 år senare.
 
Berätta om kommande skivan, är den cool? Är den skitcool?
- Jämfört med Raped ass är den inte det minsta cool. Lika bra det kanske så man slipper svara på intervjuer å annat meck när man egentligen bara vill lajja i poolen. Men i sann punkanda så sitter jag hellre framför datorn och svarar på detta...
 
Varför är Sika Äpärä bättre än Close Up?
- För att den är bättre.
 
Vem gör låtarna? alltså era?
 - Vi. Fast det mesta är säkert snott.
 
Är ni råa + brutala?
 - Inte ett dugg du. Småtjocka husägande småbarnsföräldrar allihop.
 
Hur är era texter,är det medvetet skit eller har ni bizarra prylar inblandade?
 - Medvetet skit. Om det leder nån vart är ju en annan femma.
 
Har ni problem med njurarna, levern och allt det där? Eller är i för unga?
- Nä fan, kroppen går som en klocka. Förutom att det gör lite ont att vakna på morgonen å vissa rörelser leder i fördärv.
 
Är du mer punk än Asta Kask?
 - Än Asta Kask? Nej det går inte... Dom får aldrig mig.

Fyra glada gubbjävlar

 
Du är inte mycket för politiskt tjafs eller?
 - Nej inte mycket du.
 
Bojkottar du McDonalds, Coca Cola och Shell...
- Nej, nej och nej.
 
Diggar du gammal finn-hc?
- Ja det klart jag gör. Kaaos, Mellakka, Tampere SS gillar väl alla? Eller borde göra i alla fall.
 
Stämplar du eller är det SOC som gäller?
- Längesen kompis, nu är det living la vida loca som gäller.
 
Bästa giget hittills?
- Wolfpack i Mariestad. Av våra gig menar du? Dojjan i Tibro 93.
 
Om du hamnade på en öde ö med en låda vinare...vad skulle du vilja ha för vin???
- Baldricks wine... Å en jävla massa cigg.
 
Är du anarkist???
-  lägg ner... Jag är moderat såklart, såklart jag är moderat.
 
När vart du nitad senast???
- När det nattsuddades med Per, Jani å TB i dom småländska skogarna för nån månad sen.
 
Åsikter om den svenska scenen just nu?
- Jonsson lirar ju inget nu så rätt dålig faktiskt.
 
Vad tycker du om spritpriserna här i Sverige??? (Alltså på bolaget)?????
- Inga problem. Living la vida loca som sagt. Skaffa ett jobb.
 
Hur många ex har skiv helvetet sålt????????
- Allt mellan några hundra till tusen typ.
 
Hur mycket tjänar ni på eländet???
- Oss går det ingen nöd på. Drog in min första miljon på distron i sommras. Banden har jag ingen koll på längre. Det typ väller in dollars varje vecka.
 
Tycker du att man skall kunna köpa sprit billigt dygnet runt i alla affärer?????
- Skitsamma. Köp på dig när du ändå är där.
 
Är du medveten?
- Jo vars, lite koll har jag allt

Cimexsamlingen

 
Hur är det på limmisfrontent????
- Samma lim i 13 år nu så ganska bra måste jag säga. Eller är det dåligt? (Beror la på på limmisen änna.../Red)
 
Har du problem med snuten????
- Nej, men kanske att dom haft problem med mig? Nej fan, inga problem. Polisen är bara i Tidaholm på måndagar numer (sant) så det rullar på bra. (Fan vilken jävla lyx att slippa grisarna 6 dar i veckan asså./Red)
 
Är det inte dags att lägga ner bandet?????
- Jo det är det fan nu när du säger det. Vi gör en platta till, sen skiter vi i't.
 
Är punk nitar, kängor, trasiga kläder; fyllecell & att skrämma gamla kärringar & leva djävulen?
- Punk å punk, fan gör vad ni vill. Jag sköter mitt och du ditt. Punkt!
 
Hur kommer det sig att så många gamla death metal snubbar börjar lira punk?
- Dom kommer väl på att dubbla bastrummor och hängande E-strängar inte var så jävla ballt när "When the innocent die" döna ur högtalarna på partyt.
 
Är du en slusk?
- Nähä du jävel! Jag klipper skägget ibland och trimmar till frippan så nån slusk är jag definitivt inte.
 
Discharge??
- Ibland. Q:Best ever? A:I helvete heller!
 
Är det fortfarande en holk direkt på morgonen som gäller?
- Nej. 2-3 koppar kaffe med tillhörande ciggisar räcker nu. (Vem fan orkar umgås med avkomman sin utan en fet jävla morgonholk..../Red)
 
Diggar du mäsk????
- Ja vem gör inte det? Denna gudadryck. Nej det klart som fan jag inte gör. Ett jävla söl som smakar lika jävla illa som det luktar.
 
Har ni några coola gigs på gång?
- Inte ett enda du. Lika bra det. Poolen du vet.
 
Erkänn att du skulle vilja vara rockstjärna i ett krökarband????
- Det kommer, vänta bara.
 
Hur känns det att svara på en 100 frågers intervju????
- Det känns.
 
Är'u pundare?
- Nej. Pundig i vissa lägen kanske, men inte pundare.
 
Framtidsplaner????
- Bli klar med det här jävelskapet, sen poolen.
 
Anti_Cimex & Discharge ei leiki?
- Världens bästa band. Cimex alltså. Ibland funderar jag på varför man (gäller både mig å alla andra) överhuvudtaget spelar i band? Både jag själv och andra. Det kommer ju ändå aldrig i närheten av Cimex å Beatles
 
Jag hatar folk som säger att man ska jobba, gör du????
- Japp. Ändå går jag dit utan att någon ens säger åt mig. Dum i huvudet antar jag.
 
Gillar du sadistporr?Varför inte-                      '
- Inte direkt... En porrboll  i  käften kan jag ta, men inte mer.
 
Röstade du i valet eller sket du i det?
- Jag sket i det du. Så nu har jag väl ingen rätt å klaga heller. Röstar man inte ska man hålla käft osv.
 
Vad tycker du om Cafe 44?
- Ska kolla.
 
Ska man vara nykter på spelningar och se alla band?????
- Det händer väldigt sällan så det ska man nog inte.
 
Varför är det så jävla nojigt på söndagarna?
 -Totalt nojfritt på söndagarna kompis. Jag studsar upp vid 7-8 rycket å meckar ihop 2 flarror välling glad som en speleman. Om jag inte jobbar förstås.
 
Vad fan gör det om cd-tillverkningen stödjer krig?Punkarna i Finland påstår ju det!?
- Säger dom det så är det väl så. Riktiga punkare köper inte CD's har jag hört.
 
Är ni som oss, alltså skiter i veggoprylen och allt annat viktigt skit?
-  Japp, jag har fläsk i min ärtsoppa.
 
Varför är folk veggo tror du?
- För att dom är veggo.
 
Erkänn att det skall vara mycket fett inblandat när man håller på med mat?
- Japp i alla former. Fast å flytande är ett måste. Finns fett i gasform?
 
Lite musik då,vad är det som snurrar hemma på stereon? Va?
- Precis just nu är det Korsfäst 12''. Annars är det mest det gamla vanliga. Det kickar sällan nu som det gjorde förr.
 
Är det inte dags att ta en riktig jävla pangbläcka på nån av finlandsfärjorna?
- Jo fan, absolut.
 
Är råpunk för rått för alla punkas?
- Nej det tror jag inte.
 
Kommentarer om den nya Discharge plattan?
- Allt dom gjort efter Hear nothing plattan är skit. Det dom pysslar med nu har jag inget å säga om. Ointressant. Såg dom på Augustibuller, totalt värdelöst.
 
Vad tycker du om folk som säger att man inte får tjäna pengar på punk? Allt skall vara så jävla ”do it yourself”.va fan är det för jävla snack egentligen?
- Skitsnack! Första miljonen är ju i land som sagt.


Masken och Den Oförbätterlige.

 
Har Domar ställt till med nåra scener på sista tiden?
- Domar ställer väl aldrig till med scener? Eller jo han var ju självutnämnd scenvakt på Svartmyra och det skötte han med bravur. Tack för vinet Patrik.
 
Varför är svenska rå-punkband bättre än dom engelska? Va?
- Cimex fel alltihop. Efter Raped ass fatta alla engelska band att det inte var nån ide'. Nej jag vettifan, jag diggar massa engelsk råpunk.
 
Vilken takt skall trummorna gå i?
 - Allra helst i D-takt, men så länge det är i takt funkar det.
 
Arsedestroyer??
 - Pärla! Men women and Children was murdered by the SS.
 
Fan nu tar vi och avlsutar den här skiten.har du nåt att säga den enorma läsarkretsen?
 - Nä inte ett dugg faktiskt, ta hand om er.
 
Tillägg???
 - Jag ska träffa Jonss imorgon...


Sub Alert
Sub Alert Facebook
Blogg As Fuck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar