torsdag 25 oktober 2012

Situation Soundtrack: Kako Daimon




Då Commander Al-Barbaro inte är ute på vägarna med Watain och sprider skräck eller håller på med något av sina andra band så är det Kako Daimon som gäller. Ett nytt opus uppe på deras bandcamp nu. Det är slött, det är dödsigt och det är bra. Mer än så tycker jag inte ni behöver veta innan ni lyssnar. Jag spelade upp detta alster för mina lärjungar och tillika sveriges största Watain-fanboys/girls/hens/getter Red Danger, Hamphuz och Wehrwulfz utan att de hade någon aning om att detta hade en anknytning till förnämnda band, dels som ett experiment och dels för att bevisa att de för det mesta har fel och behöver min trygga skolning i allt från matlagning att avnjuta musik. Kudos, som det heter på Nufferitiska, till min tillfällige favorit Wehrwulfz för att han hajade grejen lite bättre än de övriga. Emot slutet av experimentet började dock Röda Faran ana oråd så då beslutade jag mig för att sluta pumpa dem på information. Enjoy.

Red Danger: Men det låter ju som några Tragedy-kids hoppat på vågen att göra blackened crust/sludge-vafandetnuheter. Du tycker inte det här är bra va? I så fall gör Hamphuz slut. Han är jätteupprörd. Men vad fan är det då? Just nu låter det ju bara som ett par coola kids. Man kanske ändrar åsikt om man har lite insideinformation Det låter som något jag och Hampz skulle få mailat till Misären eller That Church Better Be On Fire. Och det var ju typ bara hipsterkids som läste Thatchurch. ÄR DET SET TEITANS BAND ELLER?
Hamphuz:  Det låter som något som ungdomarna på min praktikplats skulle lyssna på. Ska skaffa en keps åt dig i julklapp. Alltså sången är ju mer intetsägande än goudaost. Sen de där hej-jag-kastrerar-en-katt-skriken som de kör på guran Jag förstår inte. Det lät helt okay i mitten av låten men sen kom sången och katt-skriken och förstörde det igen.
Wehrwulfz: Det här lät inte illa det. Hmm, jag kommer inte på några passande liknelser. är så jävla dåligt på sånt. speciellt när det gäller DM, haha. Jafan, det lät ganska så bra. är i regel ganska trött på den här sortens DM men det här lät bättre än det mesta jag hört på senaste. Vet inte vad mer jag ska säga. svårt att få en bra uppfattning vid en första lyssning

 //Paulus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar