fredag 23 december 2011

Årssummering 2011 Med Elin Vedestig (Spotlicks)



Eftersom jag är patetisk i och med att jag till viss del tror på och utövar numerologi, så hade jag räknat ut att 2011 skulle bli något
alldeles extra. Nu är det oktober och det känns inget speciellt. Jag hatar
att gå upp i vikt, och det har jag gjort detta år, parallellt med detta har jag
börjat träna som fan, köpte kort på Stockholm stads simhallar, så jag
styrketränar, spinnar och simmar, men det hjälps inte när man sen trycker i sig 200gram marabou och känner sig som Kikki Danielsson. Ni kommer
dock aldrig fånga mig på bild ätandes en rå falukorv. Som en hyllning till Amy Winehouse efter hennes tragiska bortgång så färgade jag håret svart (back to black), trots detta har jag ändå inte hittat någon snubbe. Det står väl desperat i pannan på mig vid det här laget. Så jävla less. Dejtade en kille ett tag somhar en kanariefågel som är sned i nacken efter någon slags stroke, föga förvånande rann det ut i sanden. Vad gäller musiken så har jag inte orkat upptäcka något nytt, har sett en del bra band live t.ex.: Buiten Gebruik , Trubbel, Yussuf Jerusalem, Iron Lamb, Mad Earth, Backpockets, Makabert fynd, jag tycker egentligen att namedropping är till för viktigpettrar. Vad gäller Spotlicks såhänder det inte mycket. Vi har knappt repat då vi har haft olika tider och varit bortresta osv. I våras var vi på turné (tack till Schizo m.fl), men det har stått still sen dess. Vi har tio låtar vi vill spela in, och vi ska försöka göra det innan nyår. Jag vill avsluta med att skriva att jag älskar mina barn och utan dem hade året varit skit.
/ Spotlicks-Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar