onsdag 28 december 2011

No Speed No Zine

Nu när saker börjar styra upp sig någorlunda planeringsmässigt med zinet hade jag tänkt att jag skulle kungöra vad blaskan egentligen kommer att innehålla, rent intervjumässigt sätt. Laguppställningen för Situation Skitstörds första nummer är alltså som följer:


Malign
Victims
Skitsystem
Blodigt Allvar
Jonas Henriksson

En bättre blandning  man egentligen inte få, enligt mig. Det enda intervjuerna har gemensamt egentligen,  är att de är väldigt personliga då alla intervjuoffren är vänner till mig med undantag för Blodigt Allvar. I stort sett är det bara ett enda jävla tramsande och snack om dvärgar, tjack och foliehattar. Med undantag för Malign-intervjun som  jag och Rev W Mörk diskuterade länge hur den skulle läggas upp då han tycker det är en jävla pina att bli intervjuad över huvud taget. Den som väntar sig ljudtekniskt nörderi och frågor om olika pedaler blir nog rejält besviken, då det inte är en enda sådan fråga i hela blaskan.

Nu vet jag inte om Hatpastorn kommer hinna med att lämna in sitt bidrag innan deadline, då han är stört omöjlig att få tag på, men vi får väl hoppas det. Vad hans bidrag består av vet jag dock inte. Det vet ingen.
Förhoppningsvis kommer även Den Oefterhärmlige Marko Gillingsmark bidra med något, men vad hans skriverier handlar om vet jag inte heller. Det vet ingen.



I övrigt, så har min gode vän och tillika konstnären Per Grunditz äntligen låtit sig övertalas att göra omslaget, vilket glädjer mig enormt. Herr Grunditz är en av mina äldsta och absolut bästa vänner, och en helt fantastisk konstnär.



Så, utöver det så kommer vi att slänga med en för zinet specialdesignad Skitsystem-patch. Min gode vän Jeppe dyrkar Skitsystem, och jag ville absolut att han och ingen annan skulle designa patchen No Speed No Punk-motiv som i samförstånd med Wallenberg och Company kommer att medfölja som en present till blaskan. För er som undrar vad som hände med Jeppe nu när gamla East Street slagit igen kan jag informera er om att han tog med sig familjen, flyttade till Sundsvall och drog igång sin nya studio Tatueringsmaskinen.




Vad skiten kommer kosta? Vet inte ännu men det lutar åt 50 spänn antagligen. Det är inte 1994 längre och det kostar pengar att trycka såväl saker på papper som på tyg idag. Har fortfarande ingen aning om hur exakt hur många ex som kommer manglas ut men det lutar åt att det blir runt 100 till att börja med. Man skickar fortfarande sin intresseanmälan till lavidacoka@live.
Intresset har varit överväldigande stort vilket glädjer mig eftersom jag trodde att marknaden för ett zine såhär i dessa intenetzdagar 2011 skulle vara lika med noll. Ska göra mitt yttersta för att alla som vill ha ett ex ska få ett. Antagligen blir det väl en andra upplaga när jag, det fattiga aset, har råd med det.
Ja just det, man får ju två patchar förresten. En med Skitsystem som sagt, och en med SS-tryck. Den senare designad av makalösa konstnären Tobias Lund.
Skiten kommer någon gång under januari om jag inte hinner dö en stressrelaterad hjärnblödningsdöd innan dess.

Vaya Con Kaos

// P. Invictus

Situation Soundtrack: Skaur - Om Sorg Og Helvete och Fullmaanesang, Mgla - With Hearts Towards None, Akitsa - Les Sentinelles, Luciation - Satanic Seed Of Lucftias, Nyoghaeblisz - Onslaught Of Zygotical Conquest Och Khasm - The Dark Transformation

2 kommentarer:

  1. verkligen! kom ihåg att jag ska ett ex, annars tar jag alla dina majsormar.

    SvaraRadera