onsdag 24 augusti 2011

Välkommen Till Helvetet

Av en slump slår jag på TV´n. Jag tittar i stort sett aldrig på TV. Då är Ritchey där i rutan. Som ett spöke. Jag har under två års tid förträngt hans död, men nu blev den högst påtaglig minst sagt. Ska inte orda så mycket mer om Alex, våran vänskap eller hans liv, utan uppmanar alla att gå in på SVT Play och se dokumentären Välkommen Till Helvetet, som bär samma namn som hans självbiografi.  "Pundaren från Bagarmossen"  som nämns i filmen är förresten en gemensam polare och torskade ett tag efter Alexanders död för ett vendettaliknande drogrelaterat tortyrmord. En mycket trevlig kille förövrigt, och jag trodde aldrig att jag skulle använda mig av den trötta frasen, men; det trodde jag aldrig om honom. Ännu ett praktexempel på hur droger sabbar bra folk kan man säga... Men det är ju en helt annan historia. Passa på att se dokumentären innan den plockas bort imorgon. Och läs för all del hans självbiografi, det hade han mer än gärna velat. Och, för att citera den odödlige Mr Mackeys bevingade ord, kom ihåg att drugs are bad, mkay?

Vila i frid Ritchey. Hoppas du fortfarande har dina Converse på dig.

//P.I.G.
(Situation Soundtrack: Therapy? - Heaven´s Gate)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar