tisdag 16 mars 2010

GaGa Goes G-Takt!


 

Jävlar vilket liv och negativa skriverier det har blivit över att hon sportar Doom och G.I.S.M.-loggor i videon då. Jag vet inte riktigt, men jag tycker iallfalla att det är sjukt kul och hon har nog aldrig sett bättre ut än i den där nitade jackan. Bra för henne. Folk kan ju gnälla hur mycket dom vill över att hon gör narr av subkulturer, vilket jag inte alls tror är fallet. Det är ju humor, stor humor. Iallafall ur min synvinkel. Punkens attribut har ju lånats friskt av majorbolagsartister ända sedan tidernas begynnelse, vare sig man vill det eller ej. Mainstream eller inte, hon förtjänar banne mig lite förbannad respekt för sitt artisteri och sitt hårda slit. Skulle vilja se en enda crustare (iallfall dom jag har i min bekantskapskrets...) jobba lika hårt som hon verkar göra. Och om en enda unge börjar lyssna på ovannämda band istället för att slänga veckopengen på Green Day eller något konstigt, modernt crabcoreband så är det ju en fet vinst för mänskligheten. Sen är det väl skitsamma att kidsen gled in på den banan genom en Lady GaGa-video istället för dom vanliga inkörsportarna till crust.

Sen undrar man ju om jackan gjordes speciellt för videon eller om den är uppköpt/inhyrd av någon "riktig" punkare?

//P.I.G.



6 kommentarer:

  1. Tror jackan är gjord för henne, men innan
    de gjorde videon. Har cirkulerat bilder på henne
    med jackan innan videon släpptes i alla fall.

    /Jocke A

    SvaraRadera
  2. Hade varit bra mycket koolare om dom hade fixat fram Mob 47-Åkes gamla paj. Haja vad folk hade lackat då.
    //P.I.G.

    SvaraRadera
  3. Bland de bättre musikvideos jag sett på länge även om jag inte gillar musiken alls.

    SvaraRadera
  4. Det är ju Jonas Åkerlund som gjort den. Han vill väl showa off sin bakgrund lite i sina videos?

    SvaraRadera
  5. Jag hänger inte med i svängarna kring Gaga å andra popidoler, så det var nyheter för mig som gammal kängare... Videon var ju helt jävla rubbad, men det var väl väntat. Dock undrar jag om skivbilden verkligen är på riktigt? Eller är jag bara dum som ens skänker det en tanke att det kan vara så...?

    SvaraRadera
  6. Micke: It is what it is...
    Kristoffer: Enligt vad jag har förstått så finns skivan inte på riktigt, även om jag önskar att den gjorde det mer än något annat.
    //P.I.G.

    SvaraRadera