tisdag 15 december 2009

En Väldigt Kortfattad Sammanfattning Av Mitt 2009

Jaha, dags sammanfatta det gångna året då.

Musiken:
Pyramido - Sand
La Roux - S/t
Funeral Mist - Maranatha
Necrophobic - Death To All
Iron Lamb - 7"
The Devil´s Blood - The Time of No Time Evermore
La Coka Nostra - A Brand You Can Trust
Liturgy - Renihilation
Nödvärn - Slutstationen LP
Nitad - Nu Börjar Minnena Komma Tillbaka 7"
Loud Pipes - Downhill Blues LP
Bloc Party - Intamacy Remixed
Dinosaur Jr - Farm
Beyonce - Sweet Dreams 7"
Lady Gaga - Paparazzi 7"
Wolfbrigade - Comalive















Grejer man inte hann lyssna på ordentligt men som säkert kvalat in om man gjort det:
Teitanblood - Seven Chalices
Tribulation - The Horror
Haunted Trails/Blue Queen - Split
Shrinebuilder - S/t
Slayer - Painted In Blood
Dissection - Live In Stockholm 2004
Masters Hammer - Mantras
Makabert Fynd/Nice Idiot - Split 7"


Filmer man diggade:
Mary and Max
District 9
Postal
Brüno
Inglorious Basterds


(Bör tilläggas att jag inte har inte har sett Until The Light Takes Us ännu, men den lär ju vara bäst när man väl ser den ju...)


Andra saker som varit bäst 2009
  • Gamla och nya vänner.
  • Knappnytt.
  • Sepeforumet.
  • Vetskapen om att det kommer en ny Burzumplatta nästa år.
  • Fejjan. Faktiskt, jag hatar att erkänna det men fejsbookkk underlättar mitt liv rent praktist sett ibland.
  • Min första Iphone. Den fick man inte behålla länge dock, jävla skit.
  • Tanto. Mycket trevlig säsong i år må jag säga.
  • Att få se/träffa Poison Idea. Själva affischeringen inför giget var faktiskt också rätt kul.
  • Ylva.
  • Varma höstbad med ett ex Skitliv eller något annat fanzine. Råmys.
  • Euro/Read-piecen i Drakenberg. Livade upp fyllorna där som fan.
  • Swahili Bob-crewet. Riktiga eldsjälar och bra vänner i nöd.
  • Min nygamla jeansjacka med Wolpackpatch på ryggen.
  • Att jag börjat ta tag i tecknandet/målandet igen.
  • Jon Lajoie. Måånga lundade skratt där...
  • Anti Sweden. Klädesmärket man väntat på hela sitt liv.





Euro och Read livade upp byggplanket i Drakenberg


Saker som Sög 2009:
  • Många dödsfall. Alla ifrån Medis-Cattis till Jeppe gick och dog. Vila i frid allasammans. 
  • Att en av mina absolut bästa vänner åker till Afrika i en hel evighet.
  • Att jag bara inte förstått Bone Awl´s storhet ännu. Hjälp mig Alex!
  • Den sittande regeringen. det får fan vara nog nu.
//P.I.G..




1 kommentar:

  1. Men Pålle, kan du verkligen säga så om Bone Awl efter att du har sett det här? http://blip.tv/file/2372444

    SvaraRadera