måndag 17 november 2014

Snuten Skandal-Stormar Skraeckoedlan-Spelning På Skitig Svartklubb

Bilden är absolut inte ett montage gjort i paint.  

Med anledning av att bängen stormade en ond svartklubb i Uppsala igår,  beslutade vi oss för att ägna oss åt lite skön sensationalism. Trumslagaren Martin talar ut.

Stormade snuten er spelning igår?
- Haha ja. Så vi fick flytta den. Eller stormade och stormade. Dom åberopade brott mot alkohollagen men dom kunde inte stänga ner stället själva så dom ringde dit brandmyndigheten och det var ju för mycket folk där så dom kunde stänga ner det. Men dom tog all bärs från arrangören och dom tog all privat dricka folk hade öppnat också. Dom är roliga, farbror blå.

Hur fick de nys om tillställningen då? Sa de det?
Nae vi hörde inget om hur dom fick nys om evenemanget.

Så ni flyttade bara på spelningen alltså?
- Ja någon ringde krögaren på Pitchers i uppsala och skön som han är så lät han oss komma dit med 1 timmes varsel, så vi packade ihop backline och körde dit. Och så snart som Sverige-Montenegro matchen var över så kunde vi bära in, rigga upp och fortsätta aftonen.
Snowy Dunes han dra av ett kanonfett gig på Psykosen, orginalstället, och Assblaster och Ordos gjorde superfeta spelningar innan det var dags för oss att gå på.

Jag trodde de hette Assmaster. Det är helt klart också ett bra namn.
- Ja. 

Annars då? Vad händer på Ödlefronten?
Norrköping 5:e december med Dead Soul och Dront, och kalmar 13 dec med bland annat Sideburn och Örebro 20 december. Om jag har alla datum rätt i huvudet. Förmodligen drar vi till Göteborg i februari också.

Inget nytt släpp på G?
Jodå. Det bör komma en pressrelease inom kort där vi kan presentera ett riktigt äkta releasedatum för fullängdare nummer två.

Fy fan, sicken pepp.
- Jajjemen!  Kan ju passa på att medge att alla fakta angående lördagens gig i Uppsala kan tas med en nypa salt. Det är trots allt bara min syn på det hela. Och jag är ju bara trummis, så man kan ju inte förvänta sig för mycket.

Nej precis, man kan ju inte det. Du tog inga bilder på snuten?
- Nej min telefon hade redan hunnit dö när dom dök upp. Om du googlar polis så finns det säkert någon fin bild.

Det här är SS, inte Aftonhoran eller Cunt Up. Vi sysslar med sanning och inte revisionism.
- Haha det är ju sant. Tyvärr har jag ingen bild. Däremot hörde jag att det ska finnas en notis på Uppsalapolisens hemsida om lördagen. Jag har inte läst den själv än, men det kanske är intressant läsning.

Det har jag. Här och här.
Jaha där ser man. Jag tyckte ju att den första lokalen var rätt bra lämpad för fest den också.

De vill garanterat stänga ner stället för gott. Vad jag förstått är det väl ett replokalskomplex annars?
-  Mm, tror det är en punkrepa annars.

Punken måste bekämpas. Folk har det alldeles för bra. De behöver något att skriva hatfyllda texter om.
- Tydligen, det är inget jag vill stå för dock. Mer ved på elden.

//Paulus

Skraeckoedlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar