tisdag 3 januari 2012

No Speed No Zine pt 2

Puuuh, total stress. Jag gjorde i ren och skär övertrötthet inte mindre än tre intervjuer igår då en viss individ i ett av banden fick ett fyllespel på Helsingfors flygplats över deras uteblivna medverkan, detta är nu åtgärdat och Massgrav, Usurpress och The Giesagöebbels kommer att ära SS med 4-5 sidor var.

Blir en jävla massa namn att trycka in på omslaget som konstnären Per Grunditz gjort. 

Fick tag på Hatpastorn igår, och han har lovat att ha sitt bidrag klart tills på fredag. Även Heidenhammer från Förintelseförsamlingen ska försöka att ha något klart tills dess, det är bara att hålla tummarna.
Även min gode vän, författaren/serietecknaren/renässansmannen Johannes Nilsson kommer att bidra med sin språkliga storslagenhet, med det enda villkoret att jag nämner att Schipperke finns att köpa på Adlibris. Så, där har du din jävla gratisreklam.

Även en annan konstnär, som är en av mina absoluta favoriter kommer kanske att medverka. Jag fick ett mejl där han uttryckte sitt intresse för zinet, och det utvecklades till att han skulle rota fram något alster passande SS. Tydligen har vi gemensamma vänner och har träffats på fyllan, vilket jag i vanlig ordning inte har det blekaste minne av. Hoppas verkligen att han hinner skicka mig något.

Fick även ett mejl ifrån en konstintresserad Falu-bo som erbjöd mig 200 kronor bara han säkrade sig ett ex av zinet, eftersom han dyrkar Jeppes tatueringar och skulle avlida av sorg och missnöjdhet om han inte fick lägga vantarna på den specialdesignade Skitsystempatchen.

Han behöver, på grund av sin passion, inte betala en enda krona. Han fick slänga ihop baksidan till härligheten istället. Snacka om win-win. Jag är skitnöjd med hans alster. Tack så hemskt mycket, Ivan Fransson!



Det blir alltså intervjuer med:

Malign
Victims
Massgrav
Usurpress
Skitsystem
Blodigt Allvar
Jonas Henriksson
The Giesagöebbels

Konst av:

Per Grunditz
Kristian Olsson
Ivan Fransson
Jesper Lagergren
Tobias Lund
Ragnar Persson

Skriverier av:

Hatpastorn
Heidenhammer
Johannes Nilsson
(och kanske, Marko Gillingsmark)


Så, nu vill jag att alla tillber till sina respektive Gudar och håller tummarna för att skrivarhelvetet fungerar som det ska så att jag slipper en hjärtinfarkt den här veckan. Tack på förhand. Och intresseanmälningarna tas fortfarande emot på lavidacoka@live.se även om jag inte kan lova någon någonting. Efterfrågan har varit helt överväldigande, vilket jag är väldigt glad över. Kul att det finns så många som såhär 2012 är intresserade av ett papperszine med musikalisk och konstnärlig mångfald å det grövsta. All Hail er, kära läsare!

Vaya Con Kaos.

//P. Invictus

Situation Soundtrack: Ol Dirty Bastard - You Don´t Want To Fuck With Me, At The Gates - Cold och Skitsystem - Beväpna Er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar